Til hver af de seks elementer i forretningsmodellen hører seks inspirationskort. Hvert kort har et nummer, som hører sammen med numrene i forretningsmodellens elementer. Kortene kan med fordel udskrives inden forretningsmodellen udfyldes.
Kunder (1) List alle de kunder projektet skaber værdi for Hvem er de 3 vigtigste af ovenstående kunder lige nu? Er der tilstrækkeligt mange betaligsvillige kunder til at skabe en lønsom forretning og et attraktivt afkast? |
Salg (3) Hvordan får vi kontakt til de 3 vigtigste kunder? (Igennem hvem og hvad skaber vi kontakten?) Hvordan udvikles relationen til de 3 vigtigste kunder? Hvilke krav kan vi forestille os, at de 3 vigtigste kunder stiller til relationen? |
Værdi (2) Hvilken værdi skaber vi for hver af de 3 vigtigste kunder? (Hvilket problem løser vi?) Hvilke omkostninger skaber vi for hver af de 3 kunder? (Hvilket problem skaber vi?) Kan vi reducere disse problemer og dermed skabe øget værdi? Er kunderne villige til at betale nok for at få den værdi vi tilbyder/til at få løst problemet? |
Aktiviteter og ressourcer (6) Hvilke aktiviteter skal vi sætte i gang, så vi når de 3 vigtigste kunder? Hvilke ressourcer skal vi bruge for at gennemføre disse aktiviteter? Hvem har vi brug for, for at gennemføre aktiviteterne? Hvem besidder de ressourcer vi har brug for, for at gennemføre aktiviteterne? |
Partnere (4) List alle de partnere er der nødvendige for at:
|
||
Indtægter og omkostninger (5)
|