Design, marketing og økonomi
Bacheloruddannelsen i Designkultur med mode og erhvervsøkonomi har et alsidigt indhold af bl.a. designkultur, designhistorie, marketing og designvirksomhedens økonomi. Det giver dig innovative erhvervskompetencer i forhold til design, der kan bruges i både offentlige og private virksomheder, der arbejder med design og mode.
Design spiller en stadig større rolle i både kultur- og erhvervsliv, og på uddannelsen kombinerer du viden om design med marketing og økonomi. Du kommer i dybden med designs rolle i virksomheder og på markedet og får viden om design i kulturel og kommerciel sammenhæng.
Samtidig tilegner du dig kompetencer til at markedsføre, projektlede og formidle i private og offentlige organisationer i forhold til den kulturelle og oplevelsesbaserede sektor – både nationalt og internationalt.
Nordens stærkeste fagmiljø
Bacheloruddannelserne i Designkultur er det eneste sted i Danmark, hvor du har mulighed at studere mode som en del af designfeltet, og Designkultur og økonomi har et særligt fokus på mode i relation til marketing og kultur. Designuddannelserne på SDU Kolding er desuden de eneste af sin slags i Danmark, og som studerende bliver du en del af Nordens stærkeste fagmiljø på området.
Denne bacheloruddannelse giver dig direkte adgang til kandidatuddannelsen Designstudier, men du har også mulighed for at vælge fx kandidatuddannelsen Designledelse og en række merkantile kandidatuddannelser, hvis du har valgt en samfundsfaglig profil i løbet af din bacheloruddannelse.
3 gode grunde...
- Du får unik mulighed for at tilegne dig viden og kompetencer om design i kommerciel og kulturel sammenhæng, da SDU er det eneste sted i Danmark, hvor du kan læse Designkultur med mode og erhvervsøkonomi.
- Modeprofilen af uddannelsen er enestående, og hvis du vil studere mode som del af designfeltet, er det hos os.
- Uddannelsen er en del af dedikeret og dynamisk uddannelses- og forskningsmiljø på SDU, som åbner mange spændende muligheder for jobs eller kandidatuddannelser med fokus på design, kultur og business.