Skip to main content
DA / EN

Kort om Cand.merc. Brand Management and Marketing Communication

Gennem uddannelsen lærer du at analysere de sociale og kulturelle baggrunde for de udfordringer, der er i branding og kommunikation. Og du får dybdegående indsigt i moderne marketingtankegang og avancerede etnografiske metoder. 

Disse kompetencer gør dig i stand til at analysere forholdet mellem markedskommunikation og branding og mellem virksomheden og forbrugermarkeder. Du lærer også at anvende moderne principper for brand management med udgangspunkt i kultur og at anvende etnografiske markedsanalysemetoder.

 

Undervisning

Undervisningen foregår både som forelæsninger og som undervisning i mindre grupper. Mange studerende danner studiegrupper, som holder under hele uddannelsen, mens andre foretrækker at indgå i grupper af mere foreløbig karakter. Uddannelsen afsluttes med, at du udarbejder dit speciale.

Flere af underviserne er internationale og har forskellig akademisk baggrund og erfaring. Det bidrager til spændende perspektiver, engagerende og varierende undervisningsmetoder, heriblandt e-læring og casestudier.

 

Mange karrieremuligheder

Cand.merc.-linjen i Brand Management and Marketing Communication giver adgangsbillet til spændende stillinger, hvad enten du satser på en karriere som selvstændig eller som leder i en offentlig eller privat virksomhed. Fagsammensætningen giver dig et solidt teoretisk fundament og værktøjer, du kan bruge i dit første job.

Uddannelsen kvalificerer dig til jobs i ind- og udland, for eksempel som Brand Manager, Marketing Manager, konsulent inden for marketing eller kommunikation, Social Media Manager eller Strategic Planner.

 

Læs mere om uddannelsen på den engelske udgave af siden.