Vores historie

Danish Institute for Advanced Study (DIAS) er et forskningscenter med fokus på excellence, nysgerrighed og innovative ideer.
I DIAS skal fremragende forskning facilitere et interdisciplinært og kreativt miljø, som fører til samarbejde på tværs af SDU. Vi har tilknyttet professorer, lektorer og adjunkter fra alle fem forskellige fakulteter, ligesom vi har eksterne lektorer fra både danske og internationale universiteter.

Vi er et hus, der stræber efter banebrydende forskningsideer. Derfor har vi mange åbne forelæsninger fra inspirerende og dygtige forskere fra rundt om i verden og selvfølgelig fra SDU.  Alle er velkomne - se vores kalender for fremtidige arrangementer.

Historie

Danish Institute for Advanced Study åbnede med sin nuværende struktur i 2016, med Chairs fra alle fakulteter.  Dengang var Professor Thorbjørn Knuden og Professor Francesco Sannino Direktører.

I 2016 begyndte den første DIAS Fellow sit fellowship. I marts 2020 åbnede DIAS huset for alle affilierede.

Sidst opdateret: 30.04.2024