Videnscenter for Psykotraumatologi

Årets HCA forelæsning om livet i terrorens skygge

Traumeforskeren, Sahava Solomon, giver HCA forelæsning d. 20. oktober på SDU

Tirsdag d. 20. oktober i år afholdes årets H. C. Andersen forelæsning af traumeforsker, Sahava Solomon fra Tel-Aviv Universitet, sin forelæsning "Life in the shadow of terror". Sahava er en af verdens førende forskere i psykologiske følgevirkninger af krig og terror og hun har gennem mange år undersøgt, hvordan det, at have været truet af krig og terror, påvirker både bør, unge, voksne og ældre.

Forelæsningen "Life in the shadow of terror" bygger på en serie af studier af psykologiske følgevirkniger hos terror- og krigsudsatte civile og her vil hun desuden komme ind på, hvilke faktorer der kan mildne effekter af terror og derudover diskutere hvordan psykisk terror påvirker holdningen til fred.

Arrangementet afvikles d. 20. oktober kl. 15.00 i auditorium 100 på Syddansk Universitet i Odense.

Redaktionen afsluttet: 16.09.2015