Videnscenter for Psykotraumatologi

Samarbejdsaftale indgået mellem Videnscenter for Psykotraumatologi og en række udenlandske forskere

Kan medfølelse for sig selv og for andre være med til at reducere effekten af stress, forårsaget af corona-pandemi?

For nylig blev der indgået en samarbejdsaftale mellem Videnscenter for Psykotraumatologi ved Syddansk Universitet og en række udenlandske forskere fra 17 lande om at undersøge de psykologiske effekter af isolation og begrænsninger under corona-pandemien. Formålet af dette multinationale studie er at udforske, hvordan mennesker håndterer denne pandemi, samt vurdere, hvilke faktorer, der kan beskytte vores mentale sundhed under denne særlige verdensomspændende epidemi-tid. Coimbra Universitet i Portugal er initiativtager til denne undersøgelse.

Resultater af undersøgelsen fra de forskellige lande skal bidrage til den psykologiske viden om, hvordan vores følelser, samt de måder, hvorledes vi håndterer situationen på, ændrer sig over tid. Hvis du er interesseret i at vide mere om denne undersøgelse, kan du gøre det ved at trykke på linket her.

Redaktionen afsluttet: 29.04.2020