Farvel til en institutleder - og goddag til en ny og velkendt

Mandag 15. august afholdt Institut for Biokemi og Molekylær Biologi afskedsreception for institutleder Ole Nørregaard Jensen, der vender tilbage til en professorstilling, sin proteinforskning og til undervisning af studerende på instituttet.

Af Henrik Gautier, henga@sdu.dk, 17. august 2016

Efter at have siddet i chefstolen siden 2010 takkede Ole Nørregaard Jensen af med blandt andet at takke samtlige medarbejdere på instituttet for at være med til at gøre det til den gode arbejdsplads, det er.

”Vi har noget meget specielt på BMB (Institut for Biokemi og Molekylær Biologi , red.) – og det skal vi passe på. Og det er loyale og dedikerede medarbejdere, der er med til at sikre det gode arbejdsmiljø, vi har,” sagde Ole Nørregaard Jensen, før han sammen med de fremmødte udråbte et trefoldigt hurra for instituttet.

Den nye institutleder på Institut for Biokemi og Molekylær Biologi er både ny i jobbet og så alligevel ikke helt. Peder Thusgaard Ruhoff var nemlig institutleder på Institut for Biokemi og Molekylær Biologi fra 2005-2010,og vender dermed tilbage til sit gamle job efter at have været institutleder på Det Tekniske Fakultet og gæsteforsker ved Northwestern University i USA.

Peder Thusgaard Ruhoff  havde en gave med til Ole Nørregaard Jensen – bogen Håndbog for Halvgamle Mænd – og samtidig gav han den afgående chef et par ord med på vejen:

”Tak for at holde sædet varmt. Og når nu du skal tilbage til at være professor, kan du risikere at sidde om søndagen og tænke på, hvad du skal lave – derfor skal du have denne bog,” lød det blandt andet fra Peder Thusgaard Ruhoff.

Det Naturvidenskabelige Fakultets dekan, Martin Zachariasen, var naturligvis også mødt op for henholdsvis at tage afsked og byde velkommen til BMB-chefen.

Se flere billeder fra receptionen på instituttets Facebook-side.

På topbilledet ses fra venstre Martin Zachariasen, Ole Nørregaard Jensen og Peder Thusgaard Ruhoff (foto: Henrik Gautier/SDU).

Redaktionen afsluttet: 17.08.2016