Forskningsenheden for Almen Praksis

Professor John Swinton holder oplæg d. 15. december 2017

Professor John Swinton fra University of Aberdeen i Skotland holder oplæg med titlen: “A Matter of Faith? The role of belief in the experiences of people living with severe mental health challenges”. 15. december 2017 fra kl. 11.00 - 12.30 Syddansk Universitet, J.B. Winsløws Vej 9A, 5000 Odense C 3. sal, lokale 4.39

Professor John Swinton fra University of Aberdeen i Skotland holder oplæg med titlen: “A Matter of Faith? The role of belief in the experiences of people living with severe mental health challenges” med udgangspunkt i et fænomenologisk projekt, der udforsker oplevelsesverdenen hos kristne, som lever med skizofreni, bipolar forstyrrelse og depression. Projektet udforsker de spændinger, der opstår mellem de biomedicinske sundhedsforståelser af mentale forstyrrelser, og den måde som forstyrrelserne faktisk opleves på. John Swinton er praktisk teolog, og dette projekt tager udgangspunkt i praktiske teologiske refleksioner og tematikker.

Seminaret finder sted d. 15/12 kl. 11.00-12.30 i lokale 4.39, J. B. Winsløws Vej 9A.

Redaktionen afsluttet: 24.11.2017