Bind 1: Bæredygtige skoleliv
Redaktion: Nikolaj Elf, Connie Svabo og Thomas Skovgaard
Udgivelsesår: 2024
Bæredygtige skoleliv byder på 15 kapitler om bæredygtighed i grundskolen skrevet af forskere og repræsentanter fra både uddannelse og forskning. Bogens kapitler har det til fælles at de alle orienterer sig mod grundskolen, har en stærk og bred teoretisk forankring og bygger på forsknings- eller udviklingsprojekter der inddrager både elev-, lærer- og skolelederperspektiver. Det giver antologien en tæt kobling til praksis.
Bind 2: Aktuelle tendenser og dilemmaer i skoleledelse
Redaktion: Finn Wiedemann & Peter Henrik Raae
Udgivelsesår: 2024
Aktuelle tendenser og dilemmaer i skoleledelse kan læses som en række bud på, hvad en række forskere i 2024 finder, er relevant og vigtigt inden for skoleledelsesområdet. Bogens ni kapitler er skrevet af forskere, om end en enkelt bidragyder også arbejder som skoleleder. Alle bidragydere er tilknyttet Fokusområde for Skoleledelse under Center for Grundskoleforskning ved Syddansk Universitet.