Skip to main content
IVL - Forskning

Domen Bajde, Dannie Kjeldgaard, Judy Hermansen: Kollektiv branding – alle for én

Kollektiv industribranding er til stor gavn for de individuelle virksomheder i sektoren


Meget ofte har både muligheder og udfordringer mere at gøre med industrien som helhed end med den enkelte virksomhed. Det gælder både for unge start-ups på spirende markeder og for veletablerede virksomheder i modne sektorer.

Industriens image smitter

For nogle år siden begyndte den gamle, respekterede bryggerisektor i Danmark - og i øvrigt mange andre steder i verden – at miste grebet om forbrugerne, der ikke længere følte sig tiltrukket af den standardiserede, masseproducerede øl, som de store, globale brands bød på. Det gav spillerum for en underskov af små, kreative mikro- og håndværksbryggerier, der var mere optaget af produktudvikling – og deres indtog på scenen gav et innovativt boost til hele industrien.

Kronik Erhverv+ 22.9. 2019 

Læs hele kronikken her.

Sidst opdateret: 19.07.2022