Skip to main content
Studenterprojekter

En oplevelse der passer os, tak!!

Projektet beskæftiger sig med en særlig type oplevelser af mere hverdagsagtig karakter, end den hidtidige forskning har berørt. Det er således ikke oplevelser forbundet med eksempelvis bungee-jump eller vilde safarier, der behandles. Nærværende projekt sætter derimod fokus på oplevelser, som udspiller sig i den grå hverdag. Oplevelser, som finder sted efter endt arbejdsdag med det formål at forsøde fritiden, eksempelvis i form af biografture, caféture og lignende. I denne forbindelse introducerer projektets forfattere begrebet: Kommercielle Fritidsoplevelser. Begrebet skal afgrænse de udbydere, som stiller rammerne op for de omtalte oplevelser i fritidsregi. Projektet sætter fokus på forbrugerens holdninger til, hvordan en optimal kommerciel fritidsoplevelse bør være. Projektet tilvejebringer viden, som kan bidrage til den, på nuværende tidspunkt, stadig sparsomme danske oplevelseslitteratur, hvor oplevelser anskues fra forbrugerens perspektiv. Samtidig tilføjer projektet en analysemodel til det forholdsvis uudforskede fritidsoplevelsesområde. En analysemodel, som kan vurdere en kommerciel fritidsoplevelses appel på unge.

Center for Turisme, Innovation og Kultur Syddansk Universitet

  • Universitetsparken 1
  • Kolding - DK-6000
  • Telefon: +45 6550 1576
  • Fax: +45 6550 1091

Sidst opdateret: 16.08.2016