Medtech-partnerskab forener forskning og teknologi og skaber fremtidens patientbehandlinger

Et nyt strategisk partnerskab mellem Syddansk Universitet, Region Syddanmark og Odense Kommune skal danne rammen om fremtidens teknologiske sundhedsløsninger for patienter i hele Danmark.

MedTech Denmark skal være et knudepunkt for forskning, udvikling og implementering af nye sundhedsteknologier. Ved at samle forskere fra SDU, sundhedsprofessionelle fra Odense Universitetshospital (OUH) og virksomheder fra medtech-sektoren skabes der et helt unikt miljø, hvor idéer kan udveksles, og teknologier kan udvikles og testes i tæt samarbejde med blandt andet Odense Kommune. Formålet er at sikre, at nye, velafprøvede sundhedsteknologiske løsninger hurtigt kan implementeres og skaleres bredt i hele sundhedsvæsenet, hvilket både vil forbedre patientbehandlingen og frigøre arbejdskraft til de vigtigste opgaver.

O  U  H   x   S  D  U

MedTech