Lektor i reumatologi ved Svendborg Sygehus

Overlæge, dr.med., ph.d. Inger Marie Jensen Hansen er ansat som klinisk lektor ved Medicinsk Afdeling, OUH Svendborg Sygehus og Institut for Regional Sundhedsforskning, Syddansk Universitet.

Inger Marie Hansen er specialeansvarlig overlæge i reumatologi, funktionsleder for Reumatologisk Ambulatorium og Medicinsk daghospital samt forskningsansvarlig overlæge ved hele Medicinsk Afdeling, OUH Svendborg Sygehus.

Inger Marie Jensen Hansens faglige område er centreret om udredning og behandling af patienter med inflammatoriske reumatiske sygdomme, og hendes forskningsområde er i samarbejde med det reumatologiske forskningsteam ved Svendborg Sygehus i gang med projekter vedrørende muskelgigt, leddegigt, urinsyregigt og gigtsymptomer ved ondartet sygdom andre sted i kroppen.

Inger Marie Jensen Hansen er uddannet som speciallæge i Aarhus i intern medicin og senere speciallæge i reumatologi. Hun flyttede i 2002 til Fyn og blev ansat på Reumatologisk Afdeling i Odense, og har siden starten af 2006 har været ansat i ved OUH Svendborg Sygehus.

Redaktionen afsluttet: 13.02.2013