Ny formand i Dansk Biomekanisk Selskab

Ved det netop afholdte årsmøde for Dansk Biomekanisk Selskab på Institut for Idræt og Biomekanik blev Anders Holsgaard Larsen, Syddansk Universitet, valgt som ny formand for selskabet.

Anders Holsgaard Larsen er lektor ved Ortopædkirurgisk Forskningsenhed, Klinisk Institut, Syddansk Universitet og fungerer som daglig leder af enhedens ganganalyselaboratorium, hvor netop biomekanisk analyse af ortopædkirurgiske patienters gangog bevægelse kortlægges ud fra tredimensionel computer-animering.

Anders Holsgaard Larsen afløser Marius Henriksen, som har været formand for Dansk Biomekanisk Selskab i de foregående seks år.

Dansk Biomekanisk Selskab har til formål at fremme læren om og kendskabet til biomekanik. Dette skal foregå ved at fremme nationale og internationale kontakter mellem videnskabsfolk indenfor området samt øge kendskabet til biomekanik på nationalt plan blandt relevante faggrupper og den generelle befolkning.

Redaktionen afsluttet: 09.10.2014