Forstærkning til neurokirurgisk forskning på Klinisk Institut og OUH

Speciallæge i neurokirurgi, ph.d. Christian Bonde Pedersen (38) er ansat i en kombinationsstilling som afdelingslæge på Odense Universitetshospital og som lektor ved Klinisk Institut, Syddansk Universitet med forskningsopgaver indenfor neurokirurgi.

Forskningen har under ph.d.-forløbet været basal neurovidenskabelig forskning af blodtilførslen i bestemte områder af hjernen. Han har været gæsteforsker to gange ved Salk Instituttet i San Diego. Christian Bonde Pedersen har været bedømmer ved internationale tidsskrifter og har sine publikationer indenfor den neurovidenskabelige forskning. Han har undervist ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Syddansk Universitet i basal anatomi og i klinisk undervisning gennem de seneste år. Aktuelt har Christian Bonde Pedersen igangværende kliniske forskningsprojekter ved OUH

Christian Bonde Pedersen har læst medicin ved Syddansk Universitet og opnåede i 2003 ph.d.-graden ved Anatomi og Neurobiologi, Syddansk Universitet. Han speciallæge i neurokirurgi i 2012, hvorefter han blev ansat som afdelingslæge ved Neurokirurgisk Afdeling på Odense Universitetshospital (OUH) med fokus på den neuro-onkologiske kirurgi.

Christian Bonde Pedersen er bosat i Odense.

Redaktionen afsluttet: 08.10.2014