Hvis du ønsker at læse et af nedenstående tidligere nyhedsbrev eller blive tilmeldt/afmeldt maillisten for nyhedsbrevet, så skriv til: sduup@sdu.dk
2020
- Juni: E-læringsprojektpuljen 2021
- Maj: En guide til online mundtlige eksamener
- April: Hjælp til online mundtlige eksamener
- Marts - særudgave: Sådan lykkes du med din online undervisning
- Marts: Læringsmål
- Februar: Universitetspædagogikum
2019
- December: TAL2019-konferencen
- November: Student-Teacher Partnerships
- Oktober: Kursus om underviser- og læringsstile
- September: Specialinteressegrupper i Dansk Universitetspædagogisk Netværk
- August: Generation Z er her!
- Juni: E-læringsprojektpuljen 2020
- Maj: Virtual Reality og andre realiteter
- April: Peer feedback og Peergrade
- Marts: Håndtering af persondata i undervisningen
- Februar: SDUUP og Student-Centred-Learning
2018
- December: TAL2018 - Teaching for Active Learning konferencen
- November: E-læring
- Oktober: Instruktorkurser
- September: Undervisningsportfolio
- August: Studiegrupper
- Juni: Klynge- og gruppevejledning
- Maj: Grænseløs tænkning og undervisning
- April: SOTL - Scholarship of Teaching
- Marts: Nye kolleger, Call TAL2018 og aktiviteter foråret 2018
- Februar: Team-baseret læring
2017
- December: TAL2017 - Teaching for Active Learning konferencen
- November: Pædagogiske ambassadører
- Oktober: E-læringsprojektpuljen 2018
- September: Datadrevet frafaldsminimering på HUM
- August: Strategier for studerendes brug af computere i undervisningen
- Juni: Nyt website om internationalisering af uddannelser
- Maj: Motivér og engagér med badges
- April: Tidslinjer
- Marts: Learning Analytics
- Februar: Case-baseret undervisning
2016
- December: TAL2016 - Teaching for Active Learning konferencen
- November: Adobe Connect integreres i Blackboard
- Oktober: Poll Everywhere
- September: E-læringsprojektpuljen 2017
- August: Blended learning
- Juni: Projektarbejde på SDU
- Maj: Brug af video i undervisningen
- April: Læringsteori i praksis
- Marts: Kønsbevidst undervisning og læring
- Februar: Anerkendelse af undervisning
2015
- December: TAL2015 - Teaching for Active Learning konferencen
- November: Nye tilbud på biblioteket: FabLab, Læringszonen og student2student
- Oktober: Students as learners
- September: Introduktion til MOOCs
- August: Introduktion til VIB - Værktøj til Implementering af de Bærende principper
- Juni: Questioning - at stille gode spørgsmål
- Maj: Evaluering af Teaching for Tomorrow
- April: Principper for studiestart
- Marts: Læringsrum
- Februar: Principper for brugen af SDUs e-læringsplatform
2014
- December: Teaching for Active Learning konference
- November: Undervisningsevaluering
- Oktober: Universitetspædagogik på de sociale medier
- September: Universitetspædagogiske konferencer
- August: Overblik over kursusudbud
- Juni: Undervisningsportfolio
- Maj: E-læringsprojektpuljen
- April: Flipped Classroom
- Marts: Udvikling af en fælles forståelse for opgaver og prøver ved hjælp af rubrics, peer feedback og eksempler
- Februar: Frie og åbne online værktøjer: Padlet, Google Docs og Prezi
2013
- December: Konferencen "Prøveformer, feedback og læring"
- November: Aktiv læring i gruppearbejde (Begrebskortlægning og Kontinua)
- Oktober: Mest til nye undervisere og ansvarlige for nye undervisere
- September: Om Den Gode Forelæsning
- August: Hent inspiration til studiestart
- Juni: Om E-læringsprojektpuljen
- Maj: Om VUE - Værktøj til Udvikling af Eksamensformer
- April: Om feedback, feed forward og feed up
- Marts: Om digital retning
- Februar: Om den nye enhed SDU Universitetspædagogik (SDUUP)