-
GymPæd 2.0 nr. 22
Dette nummer rummer forskning om litteraturens muligheder, kvalitetsforståelser i forbindelse med undervisning.
-
GymPæd 2.0 nr. 21
I dette nummer præsenterer forskere og mastere i gymnasiepædagogik emner som skoleledelse, mundtlighed i fagene og skriftlighed i danskfaget.
-
GymPæd 2.0 nr. 20
Dette særnummer af GymPæd2.0 præsenterer de første resultater fra det longitudinale forskningsprojekt ”Reform 2017”, hvor et hold forskere inden for uddannelsesvidenskab på Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet, over 4 år følger 37 skoler med i alt 48 gymnasiale uddannelser (6234 elever, 877 lærere, 126 ledere og 113 bestyrelsesmedlemmer)
-
GymPæd 2.0 nr. 19
I dette nummer af GymPæd sætter forskerne bl.a. fokus på demokratisk dannelse gennem leg, krigslitteratur og kønsforestillinger, iagttagelser fra en curriculum-konference og elevers forberedelse til den mundtlige eksamen.
-
GymPæd 2.0 nr. 18
I dette nummer af GymPæd sætter forskerne bl.a. fokus på frafaldsminimering, brug af videnskabelige artikler og vurderingskriterier i litteratur.
-
GymPæd 2.0 nr. 17
Dette nummer er et særnummer om gymnasiereformen 2017 med beskrivelse af instituttets følgeforskningsprogram, som går i gang på 40 gymnasier.
-
Gympæd 2.0 nr. 16
Prof. Harry Haue uddyber begrebet almendannelse og dets udvikling. Masterkandidaterne Gitte Engelund, Ann Balleby og Peter Frost Brodersen analyserer en fusion mellem et alment gymnasium og en teknisk skole i Fusioner – kulturmøde eller kultursammenstød. Lektor Ane Qvortrup skriver med de videnskabelige assistenter Hanne Fie Rasmussen og Bjarke Schønwandt om data som refleksionsmedium i forhold til udvikling af lærernes professionelle kapital. Ph.d. Studerende Søren Nygaard Drejer fortæller i et interview om elevernes udvikling af skriver-identiteter
-
Gympæd 2.0 nr. 15
I dette nummer sætter forskerne blandt andet fokus på, hvordan man kan anvende de virtuelle og film-episke rum i undervisningen.
-
GymPæd 2.0 nr. 14
Artiklerne præsenterer den sidste nye forskning inden for uddannelsesvidenskab, og de retter sig alle mod de udfordringer, som lærerne møder i deres daglige praksis.
-
GymPæd 2.0 nr. 13
Artiklerne dækker et bredt forskningsfelt fra organisation og ledelse over fagdidaktik og læring inden for ungdomsuddannelserne. Desuden en oversigt over de seneste udgivelser i skriftserien Gymnasiepædagogik.
-
GymPæd 2.0 nr. 12
Artiklerne dækker et bredt forskningsfelt fra organisation og ledelse over fagdidaktik og læring inden for de gymnasiale uddannelser. Desuden en oversigt over de seneste udgivelser i skriftserien Gymnasiepædagogik.
-
GymPæd 2.0 nr. 11
Artiklerne dækker et bredt forskningsfelt fra organisation og ledelse over fagdidaktik og læring inden for de gymnasiale uddannelser. Desuden en oversigt over de seneste udgivelser i skriftserien Gymnasiepædagogik.
-
GymPæd 2.0 nr. 10
Artiklerne dækker et bredt forskningsfelt fra organisation og ledelse over fagdidaktik til læring. Ud over de nævnte artikler er der nyheder fra IKV og en oversigt over de seneste udgivelser i skriftserien Gymnasiepædagogik. Nummer 10 er publiceret februar 2014.
© Frikøbt
GymPæd 2.0
GymGymPæd 2.0 er et formidlingstidsskrift udgivet af Institut for Medier, Design, Læring og Erkendelse. Tidsskriftet udgives ikke længere.