Både forskningsansatte, undervisere, studenterforskere og eksterne medlemmer af TRILO publicerer deres forskning. Nedenstående oversigt dækker den forskning, medlemmer af TRILO har publiceret siden 2015.
Publikationsliste:
- Andersen, Tabitha Guldberg (2015): Uden Patienter, Intet Hospital - et organisationskulturstudie i patientinddragelse. In: Det Ny Merino, nr. 2. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Andreassen, My Gaarde (2016): Vi lukker Den åbne skole op - En empirisk forståelse og teoretisk undersøgelse af et co-production med selvstændige aktører. In: Det Ny Merino, nr. 6. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Andreassen, My Gaarde (2018): Evaluering. In: Jacob Fanth og My Gaarde Andreassen (red.) (2018): Professionel kommunikation. København: Samfundslitteratur.
- Brandi, Mie (2016): En verden af viden. In: Det Ny Merino, nr. 29. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Bruhn, Emilie Svane (2021): Mænd og Piger i Dansk Akademia. In: Det Ny Merino, nr. 56. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Brøgger, Stina Rydell (2019): Mellemledelse - som at blive tacklet fra alle vinkler. In: Det Ny Merino, nr. 2. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Brøgger, Stina Rydell (2019): Organisationer som fodbold. In: Det Ny Merino, nr. 32. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Callesen, Signe (2021): ”Vi er dem, som kun vasker røv”. En situationel dialektisk undersøgelse af trivsel i og omkring plejehjemssektoren. In: Det Ny Merino nr. 63. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Campbell, Kimberley Alexandria (2017): Organisationer som paradokser - Et dialektisk bidrag til en nuanceret organisationsforståelse. In: Det Ny Merino, nr. 13. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Christensen, Bjarne (2018): The Process of creating value with intellectual capital as an intangible asset in communities of practice in the SME: an empirical case study. In: The Electronic Journal of Knowledge Management. Vol. 16, Is. 2. Accepted/In press.
- Christensen, Bjarne (2018): Communication Humanistic Knowledge – Knowing the Knowing? In: Journal of Organizational Knowledge Communication. Vol. 4, No. 1.
- Christensen, Bjarne (2018): Kommunikation og viden. In: Jacob Fanth og My Gaarde Andreassen (red.) (2018): Professionel kommunikation. København: Samfundslitteratur.
- Christensen, Mikkel (2016): Metafor 9,5 – Organisationer som multimodalitet. In: Det Ny Merino, nr. 11. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Christoffersen, Anne Mørk (2016): Penge vokser ikke på træerne - en dialektisk tilgang til et bæredygtigt ledelsesparadigme. In: Det Ny Merino, nr. 4. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Christoffersen, Anne Mørk (2016): Situationel Dialektisk Ledelse af CSR i en Kompleks Virkelighed - en metode til integration af CSR i mellemstore virksomheder . In: Det Ny Merino, nr. 10: Odense: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Dakwar, Julia, Anne-Christine Rosfeldt Lorentzen og Flemming Smedegaard (2015): En ansats til en teori om Situationel Dialektisk Ledelse. In: Det Ny Merino, nr. 1. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Dakwar, Julia, Anne-Christine Rosfeldt Lorentzen og Flemming Smedegaard (2017): Ni antagelser om Situationel Dialektisk Videnskabsteori. In: Det Ny Merino, nr. 15. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Dakwar, Julia, Anne-Christine Hoff Rosfeldt og Flemming Smedegaard (2018): Muligheders umuligheder og umuligheders muligheder i Situationel Dialektisk Diskursanalyse. In: Det Ny Merino, nr. 30. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Dupont, Katrine og Sara Emilie Troelsdatter (2017): Når modsætninger mødes - en operationalisering af en Situationel Dialektisk Videnskabsteori. In: Det Ny Merino, nr. 14. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Andreassen (red.) (2018): Professionel kommunikation. København: Samfundslitteratur.Dupont, Katrine og Sara Emilie Troelsdatter (2018): Kreativitet. In: Jacob Fanth og My Gaarde
- Fabel, Jen Noel (2016): The Sustainability Compas: A CSR Classification Framework Based on a Comprehensive Literature Review. In: Det Ny Merino, nr. 30. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Fanth, Jacob (2018): Tid. In: Jacob Fanth og My Gaarde Andreassen (red.) (2018): Professionel kommunikation. København: Samfundslitteratur.
-
Hansen, Sara Skafsgaard (2021): Et opgør med lighedstegnet mellem CSR og bæredygtighed. In: Det Ny Merino nr. 57. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Høgh, Helle Frydendahl (2017): Organisationer som hjerte – et metaforisk blik på positive følelser i organisationer. In: Det Ny Merino, nr. 16. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Jacobsen, Camilla og Anna Sandal (2020): Misinformation og mistillid i sundhedsjunglen. In: Det Ny Merino, nr. 43. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Jensen, Wickie Irene Jensen (2016): Et dydsetisk perspektiv på HRM – en kritisk undersøgelse af en moderne ledelsesteori. In: Det Ny Merino, nr. 5: Odense: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Jensen, Tine Lynfort (2006): ”Et herligt blæsevejr – de første erfaringer med undervisning i innovation, projektledelse og teambuilding på International Virksomhedskommunikation, Syddansk Universitet, EMU, København
- Jensen, Tine Lynfort & Jensen, Søren (2007): ”Virksomhedsudvikling for begyndere – en ordentlig mundfuld”, CESCO Rapport, København
- Jensen, Tine Lynfort & Åbom, Anne (2009): ”When culture becomes a factor to consider”, in Blasco & Zølner (red): Teaching Cultural Skills, pp. 189-205, Nyt fra Samfundsvidenskaberne, København.
- Jensen, Tine Lynfort (2010): ”Fra tanker til handling og tilbage igen. Kommentar til artiklen Inquiry-based education – har naturfagsundervisningen i Danmark brug for det?”, MONA, januar 2010.
- Jensen, Tine Lynfort (2011): ”Who can become an entrepreneur? – er et godt spørgsmål. En analyse af humaniorastuderende og entrepreneurship education”, Ph.D. afhandling, Syddansk Universitet, Institut for Sprog og Kommunikation.
- Jensen, Tine Lynfort (2011): ”Operationen lykkes hvis studenten overlever – En diskussion af det refleksives betydning i en handlingsorienteret undervisning”, i Kirketerp & Greve (red): Entreprenørskabsundervisning, Aarhus Universitetsforlag.
- Jensen, Tine Lynfort (2012): ”Effectuation i den entreprenante læreproces på humaniora”, udgivet online af Fonden for Entreprenørskab, p. 1-38
- Jensen, Tine Lynfort (2012): ”Legal Aliens in Entrepreneurship – An analysis of Entrepreneurship Education and Humanistic Students”, in International Review of Entrepreneurship, (2), p. 1-26
- Jensen, Tine Lynfort (2013): “Socialt entreprenørskab blandt studerende på humaniora”, udgivet online af Fonden for Entreprenørskab, p. 1-36
- Jensen, Tine Lynfort (2014): ”Progression og innovation – hvordan kan de to begreber berige hinanden og universitetsundervisning?”, i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Årg. 9, nr. 17
- Jensen, Tine Lynfort (2014): ”A holistic person perspective in measuring entrepreneurship education impact – Social entrepreneurship education at the Humanities”, in The International Journal of Management Education, 12, 349-364
- Jensen et al (2015) in Troelsen & Nørgaard, ed: Learning TAL2014 – Proceedings from the conference TAL2014: ”Triple Helix om aktiv læring”, 49-54, Syddansk Universitet
- Jensen et al (2016) in Wick et al: Bedømmelse og evaluering af innovations – og entreprenørskabsundervisning på de danske universiteter, 40-43, Fonden for Entreprenørskab
- Mandrup, M. & Jensen, T. (2017): “Educational Action Research and Triple Helix principles in Entrepreneurship Education: Introducing the EARTH design to explore individuals in Triple Helix collaboration”, in Triple Helix, dec. 2017, 4:5
- Jensen, Tine Lynfort (2018): “Back to Bildung - A Holistic Competence-based Approach to Student Engagement in Innovation Learning Processes in Higher Education”, in Sense Publications, accepted and in publication
- Jensen, Tine Lynfort (2018): “After postmodernism comes….bridging between deconstruction and (re)construction in educational theory and practice”, in Educational Philosophy & Theory, special issue, accepted and in publication
-
Klenke, Regitze Misser, Sasja Krogh og Flemming Smedegaard (2021): Mønsterbryderprojektet – fra tabere til vindere. Konferencepublikation fra Teaching for Active Learning TAL 2020. Syddansk Universitet: Center for Universitetspædagogik.
-
Krogh, Sasja (2021): Ekstrem kommunikation. In: Det Ny Merino, nr. 64. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Krogh, Sasja: (2020): Diskurser i ekstreme fællesskaber.
- Larsen, Kasper Kamph Flindt og Mie Johanne Winding (2018): Miljø, krop og sind: Organisationer som Medier. In: Det Ny Merino, nr. 28: Odense: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Laursen, Julie Mølgaard (2021): Vi bruger rigtig meget tid på at diskutere, hvad der kommer til at ske". In: Det Ny Merino, nr. 53. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Lidsmoes, Maria Louise Mejnborg (2021): Projektledelses forudsigelige uforudsigelighed under Covid-19. Kompleksiteten af individuelle og autopoietiske handlinger. In: Det Ny Merino nr. 62. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Lidsmoes, Maria Louise Mejnborg (2021): Fra teoretisk til praktisk projektledelse. In: Det Ny Merino, nr. 54. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Lorentzen, Anne-Christine Rosfeldt (2018): Udgangspunkt. In: Jacob Fanth og My Gaarde Andreassen (red.) (2018): Professionel kommunikation. København: Samfundslitteratur.
- Meiland, Christina (2018): International Kommunikation. In: Jacob Fanth og My Gaarde Andreassen (red.) (2018): Professionel kommunikation. København: Samfundslitteratur.
- Moltrup, Frederik (2019): Buber møder Berne. In: Det Ny Merino, nr. 33. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Nielsen. Mia Lyhne (2020): Situationel Dialektisk Forandrings- og Stabilitetsteori. In: Det Ny Merino, nr. 52. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Nielsen, Morten Friis (2019): Kognition i køkkenet. In: Det Ny Merino, nr. 37. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Nielsen, Sarah Hoffmann (2018): Siger de noget? En analyse af forskellige funktioner i statsministres nytårstaler i det 21. århundrede og et bud på nytårstalens fremtid. In: Det Ny Merino, nr. 26. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Nybye, N. & Rasmussen, A. (2013). Progressionsmodel: Entreprenørskabs og innovationsundervisning, Danish Foundation for Entrepreneurship – Young Enterprise [Er oversat til engelsk: The Progression Model: Education in Entrepreneurship and Innovation].
- Nybye, N. & Rasmussen, A. (2014). ”Progressionsmodel: Entreprenørskabs og innovationsundervisning”, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, årgang 9, nr. 16.
- Nybye, N. (2017). ”Student entrepreneurship and innovation through teams in a non-business context”, In: Loué, C. & Slimane, S.B. (ed.) (2017). Proceedings of the 12th European Conference on Innovation and Entrepreneurship ECIE 2017 Hosted By Novancia Business School Paris France 21-22 September 2017, pp. 742-749.
- Nybye, N. (2018). ”Når sociale idéer udfoldes af professionsstuderende – set igennem entreprenørskabsmetaforer”, In: Sprogøe, Davidsen & Boelsmand (red.), Begribe og gøre – innovation og entreprenørskab i et professionsperspektiv, Frydenlund Academic.
- Nørfelt, Astrid (2018): Vi skal (desværre) alle sammen være her - En undersøgelse af Coop-kunders holdninger til etnisk markedsføring samt fordele og ulemper ved strategien. In: Det Ny Merino, nr. 27. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
- Ovcina, Mia (2017): Femvertising: #empowerment4sale - Virksomheders brug af feminisme som brandingstrategi. In: Det Ny Merino, nr. 23: Odense: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Rasmussen, Trine Lehm (2021): Nærværende, men online. In: Det Ny Merino nr. 59. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Roldsgaard, Iben Malthe (2017): En situationel og dialektisk tilgang til akassers strategiske kommunikation. In: Det Ny Merino, nr. 21: Odense: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Smedegaard, Flemming (2022): In: Det Ny Merino nr. 65. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation. Situationel Dialektisk Diskursanalyse – hvad, hvorfor og hvordan?
-
Smedegaard, Flemming (2021): ”Jeg går selvfølgelig med SDV og SDD” – om potentialer i et situationelt dialektisk mindset”. In: Det Ny Merino, nr. 55. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Smedegaard, Flemming (2020): Erhvervsstudenterforskning på elitemodul. Konferencepublikation fra Teaching for Active Learning TAL 2019. Syddansk Universitet: Center for Universitetspædagogik.
-
Smedegaard, Flemming (2019): ”Hvem vil være modtagere for min kampagne?” – Om hvorfor kommunikationsfagets afsender- og modtagerbegreber bør udskiftes af et deltagerbegreb. In: Det Ny Merino, nr. 35. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Smedegaard, Flemming (2018): Relation. In: Jacob Fanth og My Gaarde Andreassen (red.) (2018): Professionel kommunikation. København: Samfundslitteratur.
-
Steffensen, Michala Worsøe (2020): Forandring som kimen til krise. In: Det Ny Merino, nr. 45. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.
-
Wittrup, Mie Sørensen (2020): At lede generation z er ligesom at afholde 100 meter løb for folk uden retningssans. In: Det Ny Merino, nr. 50. Syddansk Universitet: Institut for Sprog og Kommunikation.