SUND

Vi er ikke gået i stå – selvom OUH lader vente på sig

SUND er rykket ind på Campusvej. I forlængelse af de nye bygninger kan vi se over på Nyt OUH – og vi kan høre dem pusle på den anden side af brandvæggen. Der går lidt, før de flytter ind, men det betyder ikke, at vi er nødt til at vente med at samarbejde. Så hvad sker der, mens vi venter på OUH?

- Der er allerede et tæt samarbejde mellem især Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet og OUH. Det skal vi udbygge. Og så skal vi have bredt samarbejdet ud på tværs af hele universitetet, så alle fem fakulteter kommer i spil, fortæller Anders Christian Frederiksen, leder af det strategiske samarbejde mellem OUH og SDU.

Selvom OUH endnu ikke er rykket ind i de nye bygninger, har arbejdet allerede været i gang længe.

I slutningen af april blev samarbejdet for alvor sparket i gang med et kick-off seminar, hvor repræsentanter fra OUH og SDU drøftede fire temaer i sundhedsvæsenet – og hvordan et øget samarbejde på tværs af SDU og OUH kan være med til at løse udfordringerne.

Fortsætter det gode samarbejde

- Kick-off seminaret gav os en lang række gode input til, hvordan vi kan arbejde videre. SDU og OUH har jo allerede samarbejdet i mange år, så de erfaringer skal vi selvfølgelig bygge videre på, forklarer Anders Christian Frederiksen.

- Vi bygger ovenpå de eksisterende samarbejdsflader, som for eksempel de fælles forskningscentre: CIMT, CAI-X og CCR, samt de etablerede samarbejder omkring OPEN og RIO.  Og så skal vi også have endnu bedre tag på dobbeltansættelserne mellem SDU og OUH, så hele den del kommer til at glide mere smidigt.

Og nu til det spørgsmål, vi nok alle sammen har: Hvornår bliver væggen væltet?

- Nu er jeg jo ikke inde i det byggetekniske – så jeg tør ikke svare på det spørgsmål, griner Anders Christian Frederiksen, og fortsætter:

- Men vi glæder os, og forbereder os så længe. Der er nok at give sig i kast med. De seneste meldinger er, at byggeriet er klar i 2027.

Anders Christian Frederiksen

• Kommer fra en stilling som kvalitetschef på UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
  • Har en delt ansættelse mellem OUH og SDU
  • Har kontor både på SDU og på OUH. På SDU sidder Anders i Rektorsekretariatet