TAL2021 opfordrer undervisere, undervisningsudviklere, vejledere, forskere, karrierevejledere, studerende og andre med interesse for feltet til at bidrage med korte oplæg eller posters om praktiske eksempler, erfaringer og forskning indenfor følgende tematiske spor, som de parallelle sessioner vil dække:
Hovedtema: Aktiverende undervisning og aktiv læring
Særligt fokus: Aktiverende onlineundervisning under og efter Covid19: Hvad har vi lært, og hvad kan vi tage med efter genåbningen?
Del dine undervisningserfaringer med:
- Pædagogiske udfordringer, løsninger og muligheder:
Vi vil sætte fokus på de erfaringer, der er gjort med gode online læringsaktiviteter under Covid19-nedlukningen. Hvordan kan disse erfaringer integreres i fremtidig undervisning med hensyn til de studerendes motivation og læring? - F.eks.
- Understøtning af de studerendes motivation, sociale relationer og læring, f.eks. brug af studiegrupper
- Flipped learning, Team-based learning
- Andre konkrete eksempler på aktiverende undervisning
- Organisatoriske udfordringer, løsninger og muligheder: Hvilke organisatoriske udfordringer har der været, hvordan er de blevet løst, og hvilke erfaringer kan vi bringe med os efter genåbningen?
- F.eks.
- Udvikling af undervisernes e-læringskompetencer
- Brug af studiegrupper
- Evalueringer på uddannelses- og/eller fakultetsniveau
Deadline for indsendelse af abstracts er 23. august 2021.
Abstracts indsendes i Word-format til Anne Grete Petersen - agpetersen@sdu.dk - ved at følge retningslinjerne i denne formular. Alle abstracts vil blive peer reviewed inden udvælgelse til konferencen.
Oplægsholdere får mulighed for efterfølgende at sende deres bidrag ind til en konferencepublikation.