Branding: Hvad i alverden er meningen?

Det lærer dine elever

Hvad er forskellen på en IPhone og en Samsung telefon? Hvad smager en Heineken af? Og hvad er egentlig meningen med al det der marketing ”galskab”?

Jeg tager jer med på en hæsblæsende rejse gennem brandingens fascinerende verden, og med en række spændende reklamer i rygsækken, finder vi sammen frem til, hvad der kendetegner brands, hvad de betyder og for hvem, og hvad virksomheder kan bruge dem til.

Som endelig rejsemål taler vi om hvorfor brands er både et problem og en løsning på et af verdens største udfordringer: Klimaet.

Oplægget giver forståelse for hvordan man kan definere brands, deres strategiske relevans, og hvilken rolle de har i moderne forbrugerkultur.

Vælg mellem 3 typer af besøg på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet:

1. Besøg på ca. 1,5 time
    Velkomst | Det faglige oplæg | Afrunding
  2. Besøg på ca. 2-2,5 time
    Velkomst | Det faglige oplæg | Rundvisning på campus eller Mød en studerende fortælle om rejsen fra gymnasiet til SDU | Afrunding
  3. Besøg på ca. 3-3,5 time
    Velkomst | Det faglige oplæg | Rundvisning på campus | Mød en studerende fortælle om rejsen fra gymnasiet til SDU | Afrunding

Jannek Sommer, Studielektor, Institut for Virksomhedsledelse
Tilknyttede uddannelser på SDU: Erhvervsøkonomi, HA

Ingen fastsatte datoer. Den eksakte dato aftales ud fra dine ønsker.
Henvend dig gerne i god tid (1-2  måneder før), så vi kan finde en dato og sammensætte et program, der opfylder din klasses ønsker og behov bedst muligt.
Forberedelse er ikke nødvendig.

Book undervisningstilbud

Fakta om tilbud

Målgruppe:

Fag:
Erhvervsøkonomi
Kommunikation og IT Markedskommunikation Virksomhedsøkonomi

Sted:
SDU Odense

Oplægssprog:
Dansk eller engelsk

Varighed:
Aftales

Pris:

Kontakt

Har du spørgsmål eller et forslag til et andet program, så kontakt os gerne på brobygning-samf@sam.sdu.dk. Vi har god erfaring med at kombinere flere faglige oplæg i ét besøg.

brobygning-samf@sam.sdu.dk

Sidst opdateret: 20.06.2024