Lær at tænke som en graverjournalist

Det lærer dine elever

Undersøgende journalistik er et populært begreb indenfor journalistik, men hvordan føles det at arbejde som graverjournalist?

Til denne minigraverskole får I en kort introduktion til graverjournalistik og bliver derefter kastet ud i en øvelse, hvor I i små redaktioner skal vurdere informationer, der kommer ind med korte mellemrum.

Hvad kan I bruge? Er der til en graverhistorie eller ej? Hvorfor/hvorfor ikke?

Dine elever lærer at  tænke kritisk og få et indblik i arbejdet med faktatjek på medier og redaktioner. Derudover lærer de at få indblik i etiske overvejelser og hvad der er nødvendigt at undersøge for at kunne verificere og bringe en historie i medierne.

Vælg mellem 3 typer af besøg på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet:

1. Besøg på ca. 1,5 time
    Velkomst | Det faglige oplæg | Afrunding
  2. Besøg på ca. 2-2,5 time
    Velkomst | Det faglige oplæg | Rundvisning på campus eller Mød en studerende fortælle om rejsen fra gymnasiet til SDU | Afrunding
  3. Besøg på ca. 3-3,5 time
    Velkomst | Det faglige oplæg | Rundvisning på campus | Mød en studerende fortælle om rejsen fra gymnasiet til SDU | Afrunding

Christian Erin-Madsen, Journalistisk lektor, Center for Journalistisk
Tilknyttede uddannelser på SDU: Journalistik

Ingen fastsatte datoer. Den eksakte dato aftales ud fra dine ønsker.
Henvend dig gerne i god tid (1-2  måneder før), så vi kan en dato og sammensætte et program, der opfylder din klasses ønsker og behov bedst muligt.
Forberedelse er ikke nødvendig.

Book undervisningstilbud

Fakta om tilbud

Målgruppe:
Gymnasium

Fag:
Samfundsfag,
Dansk

Sted:
SDU Odense

Oplægssprog:
Dansk

Varighed:
Aftales

Pris:

Kontakt

Har du spørgsmål eller et forslag til et andet program, så kontakt os gerne på brobygning-samf@sam.sdu.dk. Vi har god erfaring med at kombinere flere faglige oplæg i ét besøg.

brobygning-samf@sam.sdu.dk

Sidst opdateret: 20.06.2024