Udfordring:
Flere studerende efterlyser mere reklame og synlighed af Studie-og trivselsvejledningen og de tilbud Studie-og Trivselsvejledning udbyder.
Beskrivelse af indsats:
Indsatsen indebærer forskellige tiltag bl.a. synlighed på digitale medier (Facebook og optimering af hjemmeside), pr-materiale og produceren af film. Videoerne introducerer dels de studerende til Studie-og trivselsvejledningen og giver de studerende redskaber til bl.a. studieteknik, akademisk praksis og trivsel.
Formål:
Formålet er at flere studerende får kendskab til Studie-og trivselsvejledningen og derved gør brug af vejledningstilbud, hvis den studerende får brug for det.
Status og opfølgning:
Start efterår 2019.
Film samt hjemmeside forventes færdige i foråret 2020.
Der arbejdes dog løbende på synligheden af Studie-og trivselsvejledningen.
Ansvarlig:
Studie-og trivselsvejledningen
Tlf.: 65501801 Mail: vejledning@sdu.dk
Kontaktpersoner: Sigrid Alison Rytz og Mikkel Storm Sørensen
Tiltaget vedrører både temaet ”trivsel” og temaet ”information og kommunikation”.
Status august 2020:
I løbet af 2019 er der sket en opdatering af vores trykte PR-materiale; det drejer sig om plakater og postkort.
Arbejdet med film er stået på i løbet af efterår 19 og forår 20. De første film er produceret og kan findes på Studie- og trivselsvejledningens hjemmeside.
Arbejdet med hjemmesiden er i gang. Der er sket en opdatering af forside, som skal virke mere overskuelig. Desuden foregår arbejdet med temasider i foråret 20. De første temasider er færdige og ligger på hjemmesiden.
Fremtidige projekter består bl.a. i at øge synligheden blandt administrativt personale med meget studenterkontakt, så de kan henvise studerende videre til Studie- og Trivselsvejledningen.