-
Dato
4. september 2024 - 28. november 2024 -
Pris
15.000 DKK -
Sted
Aarhus Universitet
Organisations- og ledelsespsykologi
Det lærer du
På dette fag lærer du om psykologien i arbejdspladsens relationer, grupper og ledelse. Denne viden bruger vi til at få en dybere forståelse af den adfærd, der udspiller sig på din arbejdsplads og i din praksis.
Den dybere analyse kan vi bruge til at finde de bedst mulige handlinger og løsninger, så medarbejderne trives og arbejdspladsen leverer på højeste niveau. På denne måde styrker vi lederens indsigt og kompetencer til at lede mennesker.
Sådan giver kurset værdi til din organisation
- Lederen bliver klædt på til at forstå medarbejderne bedre
- Højne trivsel og generel arbejdsglæde i organisationen
Din profil
Kurset henvender sig til dig, som er leder i den offentlige sektor, og som gerne vil blive klogere på, hvad der skal til for at forstå medarbejdernes adfærd med henblik på at øge motivationen gennem hele organisationen.
Kursets opbygning
Kurset består af fem hele dage med undervisning, og undervisningen veksler mellem forelæsninger, dialog og øvelser.
Kursets indhold
- Involverede medarbejdere med empowerment
- Distribueret ledelse
- Tilfredse og committede medarbejdere
- Effektiv ledelse af og i teams
- Gruppernes psykologi: identitet og ledelse
- Ledelse af psykologisk kontrakt
Fakta om kurset
Hvornår?
Efterår
Hvor?
Aarhus Universitet
Fagmodul
Grundfag (5 ECTS) på masteruddannelsen i offentlig ledelse
Fagansvarlig/underviser
Thomas Jønsson
Pris
15.000 kr.
Kursusdage
Aarhus Universitet
Hold 1
4. september kl.9.30-15.30
25. september kl.9.30-15.30
23. oktober kl.9.30-15.30
13. november kl.9.30-15.30
28. november kl.9.30-15.30
Hold 2
5. september kl.9.30-15.30
18. september kl.9.30-15.30
24. oktober kl.9.30-15.30
6. november kl.9.30-15.30
27. november kl.9.30-15.30
Eksamen og ECTS
Har du spørgsmål?
Kontakt uddannelseskoordinator Nicoline Østergaard-Nielsen
Skriv til: masteroffentligledelse@sam.sdu.dk
Nyhedsbrev fra SDU
Få seneste nyt om efteruddannelse og forskning direkte i din indbakke