Skip to main content
  • Dato

    1. februar 2025 - 1. juni 2025
  • Pris

    40.000 DKK
  • Sted

    SDU Odense + online
  • Del

Tilmeld

Teknologi og AI i kommunikationsarbejdet

Lær at udnytte fordelene ved teknologi og AI-værktøjer i kommunikationsarbejdet? På dette kursus lærer du fx at bruge - og forholde dig kritisk til - AI til idégenerering, produktion af tekster og indhold, medie - og målgruppeanalyse og kampagneplanlægning. Kurset er et masterkursus (15 ECTS) på masteruddannelsen i International virksomhedskommunikation.

Det lærer du

Du lærer at:

  • Analysere specifikke kommunikationsteknologiers design og brug i en organisation eller en virksomhed
  • Identificere et kommunikationsproblem og på baggrund af en strategisk planlægning udarbejde et teknologisk understøttet løsningsforslag
  • Belyse samspillet mellem ledelses- og forandringsprocesser og implementeringen og anvendelsen (og evt. afvisningen) af teknologi og AI
  • Indsamle og analysere data ved hjælp af relevante teknologier og AI-værktøjer
  • Generere idéer ved hjælp af AI 
  • Designe og producere indhold, fx i form af skrevne tekster, billeder, websteder, SoMe-indhold
  • Analysere diskurser og narrativer omkring kommunikationsteknologier og -AI i en virksomhedskontekst

Din profil

Kurset henvender sig til  alle, der arbejder professionelt helt eller delvist med kommunikation i alle typer af offentlige eller private organisationer og virksomheder. Du kan være ny eller erfaren kommunikationsprofessionel, rådgive ledelse eller selv være leder - med ønske om at styrke dine færdigheder.

Kursets opbygning

Masterkurset består af 8 undervisningsgange, hvoraf 4 er online og 4 er fysiske (2 x 2 sammenhængende dage). Undervisningen tilrettelægges således, at fuldtidsbeskæftigede kan følge og afslutte kurset i løbet af et semester. Undervisningen veksler mellem forelæsninger, oplæg, dialog og øvelser. 

Kursets indhold

Kurset vil bl.a. beskæftige sig med:

  • Organisationer og brands anskuet som et diskursivt rum
  • Krisers opståen, hvorfor de opstår, hvordan de udvikler sig, og hvordan vi håndterer dem
  • Stakeholder og issues management
  • Legitimitet og ansvarlighed
  • Samtalerum og mediernes betydning
  • Sensemaking, sensegiving og frame games
  • Forholdet mellem menneskelige og ikke-menneskelige aktører
  • Metoder til at undersøge kommunikation-som-konstituerende, f.eks. narrativ-, diskurs- og multimodal analyse

Bliv klogere på kurset

Deltag i online infomøde 11. november 2024 kl. 15-15.45
Læs mere       

Fakta om kurset

Hvornår?
Forår 2025

Hvor?
SDU Odense + online

Masterkursus
Masterkursus (15 ECTS)

Fagansvarlig/underviser
Søren Vigild Poulsen
vigild@sdu.dk

Pris
40.000 kr.

Masteruddannelse
Kurset er en del af Master i International virksomhedskommunikation.
Læs mere pm uddannelsen her.

Kursusdage

SDU Odense + online 
6.-7. februar kl. 9-17 (SDU Odense)
28. februar kl. 8-11 (online)
14. marts kl. 8-11 (online)
4. april kl. 8-11(online)
24.-25 april kl. 9-17 (SDU Odense)
9. maj kl. 8-11 (online)

Eksamen og ECTS

Har du spørgsmål?

Kontakt uddannelsessekretær Susie Schmidt Reimann

E-mail:  ivk_master@sdu.dk 
Telefon: 6550 2037

Nyhedsbrev fra SDU


Få seneste nyt om efteruddannelse og forskning direkte i din indbakke