-
Dato
1. februar 2025 - 1. juni 2025 -
Pris
40.000 DKK -
Sted
SDU Odense + online
Teknologi og AI i kommunikationsarbejdet
Lær at udnytte fordelene ved teknologi og AI-værktøjer i kommunikationsarbejdet? På dette kursus lærer du fx at bruge - og forholde dig kritisk til - AI til idégenerering, produktion af tekster og indhold, medie - og målgruppeanalyse og kampagneplanlægning. Kurset er et masterkursus (15 ECTS) på masteruddannelsen i International virksomhedskommunikation.
Det lærer du
Du lærer at:
- Analysere specifikke kommunikationsteknologiers design og brug i en organisation eller en virksomhed
- Identificere et kommunikationsproblem og på baggrund af en strategisk planlægning udarbejde et teknologisk understøttet løsningsforslag
- Belyse samspillet mellem ledelses- og forandringsprocesser og implementeringen og anvendelsen (og evt. afvisningen) af teknologi og AI
- Indsamle og analysere data ved hjælp af relevante teknologier og AI-værktøjer
- Generere idéer ved hjælp af AI
- Designe og producere indhold, fx i form af skrevne tekster, billeder, websteder, SoMe-indhold
- Analysere diskurser og narrativer omkring kommunikationsteknologier og -AI i en virksomhedskontekst
Din profil
Kurset henvender sig til alle, der arbejder professionelt helt eller delvist med kommunikation i alle typer af offentlige eller private organisationer og virksomheder. Du kan være ny eller erfaren kommunikationsprofessionel, rådgive ledelse eller selv være leder - med ønske om at styrke dine færdigheder.
Kursets opbygning
Masterkurset består af 8 undervisningsgange, hvoraf 4 er online og 4 er fysiske (2 x 2 sammenhængende dage). Undervisningen tilrettelægges således, at fuldtidsbeskæftigede kan følge og afslutte kurset i løbet af et semester. Undervisningen veksler mellem forelæsninger, oplæg, dialog og øvelser.
Kursets indhold
Kurset vil bl.a. beskæftige sig med:
- Organisationer og brands anskuet som et diskursivt rum
- Krisers opståen, hvorfor de opstår, hvordan de udvikler sig, og hvordan vi håndterer dem
- Stakeholder og issues management
- Legitimitet og ansvarlighed
- Samtalerum og mediernes betydning
- Sensemaking, sensegiving og frame games
- Forholdet mellem menneskelige og ikke-menneskelige aktører
- Metoder til at undersøge kommunikation-som-konstituerende, f.eks. narrativ-, diskurs- og multimodal analyse
Bliv klogere på kurset
Læs mere
Fakta om kurset
Hvornår?
Forår 2025
Hvor?
SDU Odense + online
Masterkursus
Masterkursus (15 ECTS)
Fagansvarlig/underviser
Søren Vigild Poulsen
vigild@sdu.dk
Pris
40.000 kr.
Masteruddannelse
Kurset er en del af Master i International virksomhedskommunikation.
Læs mere pm uddannelsen her.
Kursusdage
SDU Odense + online
6.-7. februar kl. 9-17 (SDU Odense)
28. februar kl. 8-11 (online)
14. marts kl. 8-11 (online)
4. april kl. 8-11(online)
24.-25 april kl. 9-17 (SDU Odense)
9. maj kl. 8-11 (online)
Eksamen og ECTS
Kurset giver 15 ECTS
Læs mere om kursets formelle rammer.
Har du spørgsmål?
Kontakt uddannelsessekretær Susie Schmidt Reimann
E-mail: ivk_master@sdu.dk
Telefon: 6550 2037
Nyhedsbrev fra SDU
Få seneste nyt om efteruddannelse og forskning direkte i din indbakke