Skip to main content

Master of Business Administration

Strategisk kommunikation

Valgfag

Formål

Faget giver et overblik over strategiske kommunikationsteorier med det formål at kunne analysere og løse konkrete problemstillinger i forbindelse med en organisations interne og eksterne strategiske kommunikation og at øge den studerendes bevidsthed om egne kompetencer som kommunikator. 

Faget anlægger et bredt perspektiv på, hvilke faktorer i og udenfor organisationen, der har betydning for, hvilke kommunikative udfordringer organisationen står over for, og hvordan de kan håndteres.  

Indhold

  • Kommunikationsfagets grundlæggende teorier, modeller og begreber 
  • Planlægning af strategisk kommunikation 
  • Issues management 
  • Krisekommunikation 
  • Forståelse for kommunikationens interessenter 
  • Branding, omdømme og organisationsidentitet 
  • Kritisk perspektiv på den strategiske kommunikation

Fakta om faget

Hvornår?
Efterår

Hvor?
SDU Odense

Fagansvarlig
Mette Lund Kristensen

Søg ind

Bliv klogere på adgangskrav, ansøgningsfrister og optagelse.

Se mere