Master of Business Administration
Strategisk kommunikation
Valgfag
Formål
Faget giver et overblik over strategiske kommunikationsteorier med det formål at kunne analysere og løse konkrete problemstillinger i forbindelse med en organisations interne og eksterne strategiske kommunikation og at øge den studerendes bevidsthed om egne kompetencer som kommunikator.
Faget anlægger et bredt perspektiv på, hvilke faktorer i og udenfor organisationen, der har betydning for, hvilke kommunikative udfordringer organisationen står over for, og hvordan de kan håndteres.
Indhold
- Kommunikationsfagets grundlæggende teorier, modeller og begreber
- Planlægning af strategisk kommunikation
- Issues management
- Krisekommunikation
- Forståelse for kommunikationens interessenter
- Branding, omdømme og organisationsidentitet
- Kritisk perspektiv på den strategiske kommunikation
Fakta om faget
Hvornår?
Efterår
Hvor?
SDU Odense
Fagansvarlig
Mette Lund Kristensen
Søg ind
Bliv klogere på adgangskrav, ansøgningsfrister og optagelse.