Skip to main content

Master of Business Administration

Markedsrelationer

Obligatorisk fag

Formål

Formålet med faget er at give deltagerne et overblik over centrale problemstillinger og modeller indenfor marketingområdet.

Faget giver deltagerne en øget forståelse for hvordan der i virksomheder kan træffes mere velfunderede beslutninger i forhold til markeder på såvel strategisk som på taktisk/operativt niveau.     

Indhold

  • Centrale marketing teorier og modeller om konkurrence og samarbejde 
  • Introduktion til modeller om markedsvalg og -strategier 
  • Forskellige markedsføringstilgange og -filosofier  
  • Modeller og begreber som giver mulighed for at analysere købsadfærd  
  • Modeller og begreber til analyse af kundesegmenter 
  • Opbygning af beslutningsgrundlag for virksomhedens initiativer overfor kunder, distributører og leverandører 

Fakta om faget

Hvornår?
Forår

Hvor?
SDU Odense

Fagansvarlig
Martin Hannibal

Søg ind

Bliv klogere på adgangskrav, ansøgningsfrister og optagelse.

Se mere