Skip to main content

Master i offentlig ledelse

Strategisk kommunikation

Formål

    Kommunikation er blevet en central ledelsesdisciplin. I komplekse, foranderlige og ofte fjendtlige omgivelser er det nødvendigt at arbejde professionelt med kommunikation.

    Stadig flere offentlige organisationer betragter og håndterer derfor kommunikation som et strategisk ledelsesanliggende.

    Samtidig går kommunikationsopgaver i stigende grad på tværs af formelle organisationsgrænser og involverer mange forskellige faglige discipliner, såsom organisationsteori, Public Relations og marketing. 

     

    Indhold

    • Planlægning af markedsføring og branding i offentlige organisationer 
    • Troværdig og tillidsvækkende kommunikation 
    • Kommunikationsfagets grundlæggende teorier, modeller og begreber  
    • Forholdet mellem intern og ekstern kommunikation  
    • Issues management  
    • Krisekommunikation

     

    Læs mere om faget i den formelle fagbeskrivelse

    Fakta om faget


    Hvornår?

    Forår

    Hvor?
    Syddansk Universitet Odense

    Fagmodul
    Ledelsesfag - 5 ECTS

    Fagansvarlig
    Arjen van Dalen

    Kursusdage

    6. februar kl. 10.00-16.30
    28. februar kl. 10.00-16.30
    20. marts kl. 10.00-16.30
    10. april kl. 10.00-16.30
    1. maj kl. 10.00-16.30