Master i offentlig ledelse
Strategisk kommunikation
Formål
Kommunikation er blevet en central ledelsesdisciplin. I komplekse, foranderlige og ofte fjendtlige omgivelser er det nødvendigt at arbejde professionelt med kommunikation.
Stadig flere offentlige organisationer betragter og håndterer derfor kommunikation som et strategisk ledelsesanliggende.
Samtidig går kommunikationsopgaver i stigende grad på tværs af formelle organisationsgrænser og involverer mange forskellige faglige discipliner, såsom organisationsteori, Public Relations og marketing.
Indhold
- Planlægning af markedsføring og branding i offentlige organisationer
- Troværdig og tillidsvækkende kommunikation
- Kommunikationsfagets grundlæggende teorier, modeller og begreber
- Forholdet mellem intern og ekstern kommunikation
- Issues management
- Krisekommunikation
Fakta om faget
Hvornår?
Forår
Hvor?
Syddansk Universitet Odense
Fagmodul
Ledelsesfag - 5 ECTS
Fagansvarlig
Arjen van Dalen