Kort om Cand.merc. International Business
Centralt for profilen er en avanceret forståelse af det internationale erhvervsklima. På uddannelsen tilegner du dig et globalt perspektiv på virksomheder, der opererer i forskellige nationale og kulturelle sammenhænge, og du får viden om funktionelle områder, der påvirker ledelsesbeslutninger i marketing.
Du opnår viden om og færdigheder i at bruge metoder og værktøjer, som kan understøtte virksomhedens relationer til det eksterne miljø og samspillet mellem virksomheder, regeringer og samfund i en international kontekst.
På uddannelsen tilegner du dig både kompetencer og redskaber, som kan bruges i en videre karriere indenfor marketing og salg samt ledelse af aktiviteter på udenlandske markeder, f.eks. i forbindelse med datterselskaber, joint ventures m.v.
Du får også færdigheder i at analysere regler og lovgivning og får derigennem kompetencer til at videreudvikle en karriere indenfor en række områder indenfor markedsanalyser, konsulentvirksomhed, eksportmarkedsføring, marketing, distribution og ledelse.
Undervisning
Undervisningen foregår både som forelæsninger og som undervisning i mindre grupper. De fleste fag på profilen vil blive samlæst med cand.merc. heltidsprofiler i Odense. Mange studerende danner studiegrupper, som kan holde under uddannelsen, mens andre foretrækker at indgå i grupper af mere foreløbig karakter.
Uddannelsen afsluttes med, at du udarbejder dit speciale, der kan strækkes over samlet 9 måneder på profilens 7. og 8. semester.
Flere af underviserne er internationale og har forskellig akademisk baggrund og erfaring. Det bidrager til spændende perspektiver, engagerende og varierende undervisningsmetoder, heriblandt e-læring og casestudier.
Læs mere om uddannelsen på den engelske udgave af siden.