Skip to main content
DA / EN

Tidligere nyhedsbreve fra SDU UP

Hvis du ønsker at læse et af nedenstående tidligere nyhedsbrev eller blive tilmeldt/afmeldt maillisten for nyhedsbrevet, så skriv til:  sduup@sdu.dk 

2020

  • Juni: E-læringsprojektpuljen 2021
  • Maj: En guide til online mundtlige eksamener
  • April: Hjælp til online mundtlige eksamener
  • Marts - særudgave: Sådan lykkes du med din online undervisning
  • Marts: Læringsmål
  • Februar: Universitetspædagogikum 

2019

  • December: TAL2019-konferencen
  • November: Student-Teacher Partnerships 
  • Oktober: Kursus om underviser- og læringsstile 
  • September: Specialinteressegrupper i Dansk Universitetspædagogisk Netværk 
  • August: Generation Z er her!
  • Juni: E-læringsprojektpuljen 2020 
  • Maj: Virtual Reality og andre realiteter
  • April: Peer feedback og Peergrade 
  • Marts: Håndtering af persondata i undervisningen
  • Februar: SDUUP og  Student-Centred-Learning

2018

  • December: TAL2018 - Teaching for Active Learning konferencen
  • November: E-læring
  • Oktober: Instruktorkurser
  • September: Undervisningsportfolio
  • August: Studiegrupper
  • Juni: Klynge- og gruppevejledning
  • Maj: Grænseløs tænkning og undervisning
  • April: SOTL - Scholarship of Teaching
  • Marts: Nye kolleger, Call TAL2018 og aktiviteter foråret 2018
  • Februar: Team-baseret læring

2017

  • December: TAL2017 - Teaching for Active Learning konferencen
  • November: Pædagogiske ambassadører
  • Oktober: E-læringsprojektpuljen 2018
  • September: Datadrevet frafaldsminimering på HUM
  • August: Strategier for studerendes brug af computere  i undervisningen
  • Juni: Nyt website om internationalisering af uddannelser 
  • Maj: Motivér og engagér med badges
  • April: Tidslinjer
  • Marts: Learning Analytics
  • Februar: Case-baseret undervisning

2016

  • December: TAL2016 - Teaching for Active Learning konferencen
  • November: Adobe Connect integreres i Blackboard
  • Oktober: Poll Everywhere
  • September: E-læringsprojektpuljen 2017
  • August: Blended learning
  • Juni: Projektarbejde på SDU
  • Maj: Brug af video i undervisningen 
  • April: Læringsteori i praksis
  • Marts: Kønsbevidst undervisning og læring
  • Februar: Anerkendelse af  undervisning

2015

  • December: TAL2015 - Teaching for Active Learning konferencen
  • November: Nye tilbud  på biblioteket: FabLab, Læringszonen og  student2student
  • Oktober: Students as learners 
  • September: Introduktion til MOOCs
  • August: Introduktion til VIB - Værktøj til Implementering af de Bærende principper
  • Juni: Questioning - at stille gode spørgsmål
  • Maj: Evaluering af Teaching for Tomorrow
  • April: Principper for studiestart
  • Marts: Læringsrum
  • Februar: Principper for brugen af SDUs e-læringsplatform

2014

  • December: Teaching for Active Learning  konference
  • November: Undervisningsevaluering  
  • Oktober: Universitetspædagogik på de  sociale medier
  • September: Universitetspædagogiske konferencer
  • August: Overblik over kursusudbud
  • Juni: Undervisningsportfolio 
  • Maj: E-læringsprojektpuljen 
  • April: Flipped Classroom
  • Marts: Udvikling af en fælles  forståelse for opgaver og prøver ved hjælp af rubrics,  peer feedback og eksempler
  • Februar: Frie og åbne online værktøjer: Padlet, Google Docs og Prezi

2013

  • December: Konferencen "Prøveformer, feedback og læring"
  • November: Aktiv læring   i gruppearbejde (Begrebskortlægning og Kontinua)
  • Oktober: Mest til nye undervisere og ansvarlige for nye undervisere
  • September: Om Den Gode Forelæsning
  • August: Hent inspiration til studiestart
  • Juni: Om E-læringsprojektpuljen
  • Maj: Om VUE - Værktøj til Udvikling af Eksamensformer
  • April: Om feedback,  feed forward og feed  up
  • Marts: Om digital retning
  • Februar: Om den nye enhed SDU Universitetspædagogik (SDUUP)

Sidst opdateret: 16.02.2024