Projektets formål
Mange virksomheder er opmærksomme på behovet for nye færdigheder og processer, når det gælder styring og behandling af data. Dette projekt vil hjælpe industrien, beslutningstagere og forskere til at udvikle bedre praksis inden for datahåndtering og analyse.
Projektet her vil sammen med LEGO arbejde med etisk indsamling og analyse af digitalt forbrugerdata for at udvikle værdifulde forståelser for produktinnovation og organisatorisk læring.
Projektets outcome
- Udvikle et mixed method perspektiv til at hente og analysere data om digital forbrugeradfærd - dvs. metoder, hvor man anvender både kvalitativ- og kvantitative data i sine analyser.
- Udarbejde et sæt etiske retningslinjer for at indhente, styre og bruge digitale omkring forbrugerdata.
- Påvise operationaliseringen af mixed method til digitale analyser i en forretningsmæssig kontekst.
Kontakt
Arbejdspakkeleder: Gry Høngsmark Knudsen, lektor, Institut for Marketing & Management
Partnere
Anette Grønning, lektor, Institut for Kulturvidenskaber
Arthur Zimek, Adjunkt, Institut for Matematik og Datalogi