Skip to main content

FNUG forskningsseminar og workshop den 22. august kl. 13 - 17.

Dette FNUG Forskningsseminar adskiller sig fra øvrige seminarer ved at være en workshop, hvor deltagerne arbejder praktisk med:

Uddannelses-RPP (Research Practice Partnerships) mellem forskning og uddannelse.

Workshoppen ledes af  to norske uddannelsesforskere fra Stavanger Universitet: Kåre Andreas Folkvord og Kjersti Balle Tharaldsen, der begge har indgående forskningserfaring og viden om uddannelsesinnovation gennem RPP.

Workshoppen tager udgangspunkt i følgende spørgsmål:

  • Hvad er RPP, og hvordan kan RPP bidrage til professionsudvikling og uddannelsesudvikling?
  • Hvordan stimuleres stærke sammenhænge mellem forskning og uddannelsespraksis?

Kåre Andreas og Kjersti har indgående erfaring med samarbejdet mellem uddannelsesniveauer fra primært til tertiært niveau – og vil præsentere konkrete eksempler fra deres mange forskellige projekter og involvere os i ”do´s and don´ts” ud i RPP.

Deltag meget gerne i den fælles frokost (du medbringer din egen mad) kl. 12.00-13.00 i DIAS Seminarrum (V24-411-0).

FNUG er værter ved kaffe & kage til arbejdet i løbet af eftermiddagen.
Derfor er tilmelding nødvendig senest den 21. aug. kl. 11.
Skriv 'RPP-workshop' i emnefeltet, når du sender en tilmeldingsmail til Lisbet Foged

Vær opmærksom på, at workshoppen foregår mellem kl. 13.00 og 17.00

Sådan finder du frem til lokalet

Fra parkeringspladsen går du ind ad indgangen til Krogene V og derefter til venstre, hvor du finde DIAS Seminarrum (V24-411-0) på venstre hånd.

Er du allerede inde på SDU, så ligger DIAS-bygningen for enden af Krogene V, og seminarrummet ligger i stueplan til højre for hovedudgangen fra Krogene V.

Udvalgte publikationer om RPP, hvis du vil vide mere inden workshoppen

Folkvord med kolleger, red. (2024). Profesjonsutvikling i partnerskap. Rapport Nr. 131, Universitetet i Stavanger, mai 2024:
Folkvord, K.A. (2024). Profesjonsutvikling i partnerskap – utfordringer og muligheter. (s. 7-14)
Vestad, L., Tharaldsen, K.B., Håland, M. Framnes, S. & Bråtveit, K.I. (2024). Partnerskap mellom forsking og praksis: Motivasjon og mestring i videregående opplæring (Move-P). (s. 95-106).
Tharaldsen, K. B. (2022, november). “They gotta understand why”: Teachers’ professional perceptions regarding the stimulation of academic motivation in upper secondary school. In Frontiers in Education (Vol. 7, p. 1043466). Frontiers.
Folkvord, K. A., & Midthassel, U. V. (2021). Partnerskap-en arena for felles læring og kunnskapsutvikling?. Norsk pedagogisk tidsskrift, 105(2), 199-213.

Hvor

DIAS Seminarrum

Tilmelding

Af hensyn til servering af kaffe og kage er tilmelding nødvendig senest den 21. aug. kl. 11.

Skriv 'RPP-workshop' i emnefeltet, når du sender en tilmeldingsmail til Lisbet Foged

Mød forskeren

Kjersti Balle Tharaldsen, lektor i pædagogisk psykologi på Læringsmiljøcentret på Stavanger Universitet. Hendes forskning fokuserer primært på mental sundhed i uddannelsessystemet, trivsel blandt studerende og udvikling af læringsmiljøer, der støtter elevernes psykologiske og sociale velvære

Læs mere her

Mød forskeren

Kåre Andreas Folkvord er lektor på Fakultet for Uddannelsesvidenskab og Humanioria på Stavanger Universitet, med speciale i matematikdidaktik. Hans forskning fokuserer på matematikundervisning, læringsstrategier, og hvordan elever bedst tilegner sig matematiske færdigheder. Han har også undersøgt, hvordan teknologiske værktøjer kan anvendes til at forbedre matematikundervisning og læring.

Læs mere her

Sidst opdateret: 23.09.2024