Henrik Hein Lauridsen modtager Den store Kiropraktorpris

Lektor, Studieleder for Klinisk Biomekanik på Institut for Idræt og Klinisk Biomekanik og Ph.D, Henrik Hein Lauridsen, har fået Dansk Kiropraktor Forenings hæderspris, Kiropraktorprisen. Prisen blev overrakt af Dansk Kiropraktor Forenings formand Lone Kousgard Jørgensen på Dansk Kiropraktor Forenings Årsmøde lørdag den 8. november i forbindelse med Faglig Kongres 2014.

Henrik Hein Lauridsen blev indstillet til prisen af Jacob Toft Vestergaard, Mikael Busse, Søren O’Neill og Erik Poulsen. I begrundelsen for indstillingen skriver de følgende:

”Henrik H. Lauridsen og kiropraktoruddannelsen er mere eller mindre synonymer og har været det igennem mere end de sidste 10 år. Henrik har vel nok den største aktie i, at uddannelsen på Syddansk Universitet nu er på højeste internationale niveau og rangerer mellem de bedste i verden.

Både blandt kollegaer og i den akademiske verden repræsenterer Henrik kiropraktik eksemplarisk ved at være fagligt velfunderet, opdateret, altid velforberedt, deltager i et hav af møder samt tænker nyskabende inden for uddannelsesprincipper og udvikling.

Yderligere er Henrik højt respekteret i uddannelsessystemet.

Sidst, men ikke mindst, så er Henrik de studerendes mand. Lige meget hvor travlt han har med møder, forberedelse til møder, forskning eller andet administrativt arbejde, så har han altid tid til de studerende – vores kommende kollegaer og professionens fremtid.

Gennem sit virke og uendelige engagement er han en af de mest betydningsfulde personer i udmøntningen af visionen for professionen og dennes repræsentation internationalt.”

Stærk og dybt engageret
I forbindelse med overrækkelsen udtalte Lone Kousgaard Jørgensen bl.a. følgende:

”Vi kender dig jo også som en ualmindelig stærk og dybt engageret arbejdshest. Vi oplever det både på afstand og tæt på. Vi ser dig på afstand udrette de flotteste tiltag - ikke kun på studiet, men også på instituttet og fakultetet. Det ligger aldrig stille derovre hos dig. Du har hele tiden gang i en eller anden reform af en studieordning eller en ny innovativ ide på tegnebordet. Du har altid tårnhøje ambitioner, og du lægger udførlige strategier og systematiserer dit arbejde til perfektion – og kommer altid flot i mål.

Henrik, du er med til at få dansk kiropraktik på verdenskortet - og vi er virkeligt stolte af dig og dine fortjenester! Du uddanner kiropraktorer til fremtidens sundhedsvæsen med vægt på samarbejde og dialog på tværs af fag. Tak for en fantastisk flot indsats!”
Redaktionen afsluttet: 10.11.2014