Start på tre splinternye kandidatuddannelser på SDU

I dag mødte cirka 70 nye studerende på de splinternye uddannelser i Jordemodervidenskab, Ergoterapi og Klinisk sygepleje på Syddansk Universitet.

De spiste morgenmad og blev budt velkommen af dekan Ole Skøtt fra Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet. Derefter bød studielederne dem velkommen, og der blev sunget den smukkeste morgensang.

Kandidatuddannelserne i Jordemodervidenskab og Ergoterapi er de eneste i Danmark. Alle tre uddannelser er fyldt til sidste plads fra dag et.

Dansk Sygeplejeråd, Ergoterapeutforeningen og Jordemoderforeningen har været med til at udvikle uddannelserne i samarbejde med universitetet og ser frem til, at deres medlemmer nu får en akademisk overbygning indenfor deres respektive fagområder.

Studielederne for uddannelserne er Karen la Cour (Ergoterapi), Dorte Hvidtjørn (Jordemodervidenskab), Dorthe Nielsen (Klinisk sygepleje) og Line Lindahl (vicestudieleder for Ergoterapi).

Redaktionen afsluttet: 01.09.2014