Kontakt
Opgaver - hvem kan hjælpe dig med hvad?
Herunder kan du se, hvem du skal kontakte for hjælp til de forskellige områder.
- Barsel
- Ferie og fravær
- HCM - SDU's HR-system
- Kommunikation og nyheder
- Oprettelser og velkomstmail
- Ph.d., postdoc og adjunkt
- Rejser
- Rekruttering og ansættelser
- Økonomi og løn
Husk, at du som ansat ved IRS skal melde sygdom, barn syg, omsorgsdage, ferie og fravær til os, også selvom det kun er en mindre del af din ansættelse, der ligger ved SDU.
Ferie
To gange årlige sender vi feriemail ud, hvor vi minder dig om at få placeret din ferie, og hvordan du gør. Du skal selv placere dine dage i feriesystemet. Optjent ferie skal nemlig afholdes i ferieåret. Hvis ikke du placerer ferien, så kan du opleve, at vi placerer den for dig.
Læs mere om placering og afholdelse af ferie
Kontakt: Mona Østergaard Madsen
Fravær og fridage
Fravær og fridage meldes til: Mona Østergaard Madsen
Sygdom
Læs mere om, hvordan du skal forholde dig i forhold til sygdom
Sygdom - også barnets 1. og 2. sygedag - skal meldes til: Mona Østergaard Madsen
Udtræk af lister i HCM:
Kontakt: Saeed Ali Aziz
Kontakt: Malene Korsholm
HCM-problemer:
Kontakt: Saeed Ali Aziz
Kontakt: Malene Korsholm
Nyheder
Har du nyheder, som skal deles, kan du kontakte os for at få dem på hjemmesiden og/eller i vores nyhedsbrev.
Kontakt: Nana Olejank Hansen
Kontakt: ki-irs-news@health.sdu.dk
NEWS - de kliniske institutters nyhedsbrev
Hjemmesiden
Har du spørgsmål eller rettelser til hjemmesiden, så kontakt vores kommunikationsmedarbejder.
Kontakt: Nana Olejank Hansen
Når rekrutteringsprocessen fører til en ansættelse, så går selve oprettelsesprocessen i gang.
Brugeroprettelse og velkomstmail:
Kontakt: Saeed Ali Aziz
Brugeroprettelse af gæsteforskere:
Gæsteforskere er personer, som ikke er SDU-ansatte, men som har brug for at kunne arbejde i SDU's systemer. Oprettelse af gæsteforskere skal godkendes af institutlederen.
Kontakt: Lene Ververs
Kontakt: Malene Roland
Malene Roland er viceinstitutleder. Primært ansvarsområde: Ph.d.-studerende, postdocs og adjunkter - introduktion til instituttet, support/støtte, trivsel, konflikthåndtering, mentor, karrierevejledning og rådgivning.
Rejseafregning:
Du skal afregne dine rejseudgifter og andre udlæg i zExpense.
For at lette dit arbejde, er det en fordel at scanne og gemme relevante dokumenter, inden du går i gang. Sørg for at scanne og gemme dine kvitteringer på udgiftsposten (fx billet) og dokumentation for, at udgiften er betalt. Herudover skal du gemme dokumentation for formålet med dine udgifter (fx en mødeindkaldelse, et program, en dagsorden, mailkorrespondance eller lignende).
Her finder du zExpense for SDU-ansatte
Her finder du zExpense for ikke-SDU-ansatte
Oprettelse af ikke-SDU-ansatte i zExpense: Lene Kolath Rasmussen
Øvrige spørgsmål: Lene Kolath Rasmussen
Bestilling af rejser:
Flyrejser (ind- og udland) samt hotelophold (udland) skal bestilles gennem SDU's rejsebureau CWT.
Du kan kontakte rejsekontoret her
Oprettelser i CWT: Lene Kolath Rasmussen
Øvrige spørgsmål: Lene Kolath Rasmussen
Generelt om rekruttering:
Læs mere om rekruttering på SDU's centrale sider
Ansættelser med opslag:
Kontakt: Saeed Ali Aziz
Ansættelser uden opslag:
Kontakt: Saeed Ali Aziz
Ansættelsessamtaler:
I visse tilfælde skal SDU bidrage ved ansættelsessamtalerne
Kontakt: Saeed Ali Aziz (reservation af dato, endelig mødeindkaldelse af ansættelsesudvalg, inviation til kandidater)
Forlængelser af ansættelser:
Kontakt: Saeed Ali Aziz
Finansieringsaftaler:
Finansieringen skal være på plads inden stillingen slås op, og personen ansættes eller forlænges.
Læs mere på SharePoint for forskningsledere
Kontakt: Saeed Ali Aziz
Adjungerede
Læs SUND's regler for tildeling af titlerne adjungeret professor og adjungeret lektor
Timeudmeldinger og løn - eksterne lektorer:
Kontakt: Saeed Ali Aziz(ved nyansættelser, forlængelser samt for Klinisk Biomekanik)
Kontakt: Heidi Thorø Larsen (alle øvrige for medicin)
Pre award projekter:
Læs mere om godkendelse af budgetter og ansøgninger
Kontakt: Lillian A. Obuya Andersen
Projektoprettelse:
Hvis den ansøgte bevilling er givet, så kontakt Lillian A. Obuya Andersen for oprettelse af projektet.
Kontakt: Lillian A. Obuya Andersen
Post award projekter:
Kontakt: Lillian A. Obuya Andersen
Fakturaer:
Kontakt: Lene Kolath Rasmussen
Indkøb:
Hvis det drejer sig om indkøb over 100.000 kroner, og der ikke ligger en aftale, skal Udbudskontoret kontaktes.
Øvrige indkøb, fx ved Grafisk Center skal Lene Kolath Rasmussen anføres som indkøber.
Kontakt: Lene Kolath Rasmussen