”Det er spændende at gøre de studerende til dygtige designere af fremtidens teknologi.”
Sådan siger Gunver Majgaard, der elsker at undervise i spilprogrammering, interaktionsdesign og design af digitale læremidler:
”Jeg lægger vægt på, at de studerende deltager aktivt i designprocessen: De udvikler prototyper såsom apps og kommer ud til brugerne. Det kan fx være skoleklasser, som bliver inddraget som testpersoner og inspiration i ideprocessen,” siger hun.
Tid til udvikling og refleksion
I undervisningen får de studerende både tid til at udvikle prototyper og tid til at reflektere over løsningerne for at se, om de kan forbedres:
”De skal tænke over, hvad godt design er, og hvordan det kan optimeres. Typisk foregår det ved, at gruppen fremlægger deres prototype for resten af holdet, hvorefter jeg og de andre giver feedback. Det lærer alle noget af.”
Fakta om Gunver Majgaard
- 46 år og uddannet elektroingeniør. Har derudover en Master i IKT og læring samt ph.d. i robotter til brug i undervisning
- Underviser på spiludvikling og læringsteknologi (var med til at starte uddannelsen) i fx spilprogrammering, e-læringsteori og interaktionsdesign
- Har undervist i mere end 14 år og arbejdede før da som udviklingsingeniør i TeleDanmark.