Dette FNUG Forskningsseminar adskiller sig fra øvrige seminarer ved at være en workshop, hvor deltagerne arbejder praktisk med:
Uddannelses-RPP (Research Practice Partnerships) mellem forskning og uddannelse.
Workshoppen ledes af to norske uddannelsesforskere fra Stavanger Universitet: Kåre Andreas Folkvord og Kjersti Balle Tharaldsen, der begge har indgående forskningserfaring og viden om uddannelsesinnovation gennem RPP.
Workshoppen tager udgangspunkt i følgende spørgsmål:
- Hvad er RPP, og hvordan kan RPP bidrage til professionsudvikling og uddannelsesudvikling?
- Hvordan stimuleres stærke sammenhænge mellem forskning og uddannelsespraksis?
Kåre Andreas og Kjersti har indgående erfaring med samarbejdet mellem uddannelsesniveauer fra primært til tertiært niveau – og vil præsentere konkrete eksempler fra deres mange forskellige projekter og involvere os i ”do´s and don´ts” ud i RPP.
Deltag meget gerne i den fælles frokost (du medbringer din egen mad) kl. 12.00-13.00 i DIAS Seminarrum (V24-411-0).
FNUG er værter ved kaffe & kage til arbejdet i løbet af eftermiddagen.
Derfor er tilmelding nødvendig senest den 21. aug. kl. 11.
Skriv 'RPP-workshop' i emnefeltet, når du sender en tilmeldingsmail til Lisbet Foged
Vær opmærksom på, at workshoppen foregår mellem kl. 13.00 og 17.00
Sådan finder du frem til lokalet
Fra parkeringspladsen går du ind ad indgangen til Krogene V og derefter til venstre, hvor du finde DIAS Seminarrum (V24-411-0) på venstre hånd.
Er du allerede inde på SDU, så ligger DIAS-bygningen for enden af Krogene V, og seminarrummet ligger i stueplan til højre for hovedudgangen fra Krogene V.
Udvalgte publikationer om RPP, hvis du vil vide mere inden workshoppen
Folkvord med kolleger, red. (2024). Profesjonsutvikling i partnerskap. Rapport Nr. 131, Universitetet i Stavanger, mai 2024:
Folkvord, K.A. (2024). Profesjonsutvikling i partnerskap – utfordringer og muligheter. (s. 7-14)
Vestad, L., Tharaldsen, K.B., Håland, M. Framnes, S. & Bråtveit, K.I. (2024). Partnerskap mellom forsking og praksis: Motivasjon og mestring i videregående opplæring (Move-P). (s. 95-106).
Tharaldsen, K. B. (2022, november). “They gotta understand why”: Teachers’ professional perceptions regarding the stimulation of academic motivation in upper secondary school. In Frontiers in Education (Vol. 7, p. 1043466). Frontiers.
Folkvord, K. A., & Midthassel, U. V. (2021). Partnerskap-en arena for felles læring og kunnskapsutvikling?. Norsk pedagogisk tidsskrift, 105(2), 199-213.