Åbningsreception – udstillingen "Taxonomies"

Et samarbejde mellem BioTechLab, SDU og Rosborg Gymnasium og HF er mundet ud i udstillingen “Taxonomies”, som åbner i Spinderiet i Spinderihallerne i Vejle den 13. juni. Udstillingen sætter kunstneriske perspektiver på videnskab og teknologi.

Bag den innovative udstilling ligger en udforskning af krydsfeltet mellem kunst, videnskab og teknologi, hvor kunsten indtager hovedrollen. Udstillingen byder på en forbløffende samling af kunstværker, der ikke kun fanger øjet, men også sætter gang i refleksioner over naturens, menneskehedens og samfundets indbyrdes forbundne sammenhænge. Alle værker er skabt af elever på Rosborg  Gymnasium og HF og kunstner og forsker Emanuela Marchetti, som har været drivkraft i projektet.

Fernisering

Den 13. juni kl. 17-19 inviteres alle til fernisering, hvor vi fejrer talentet, dedikationen og fordomsfriheden hos de studerende og hos alle, der har gjort udstillingen mulig.

Adressen er Spinderiet i Spinderihallerne, Spinderigade 11E, 7100 Vejle

Lektor og kunstner – drivkraften i projektet

Emanuela Marchetti, ph.d., lektor i design og kreative fag på Institut for Design, Medier og Uddannelsesvidenskab, er en del af forskningsfællesskabet på FNUG. Hun er desuden udøvende kunster og maler mest akvareller og digitale illustrationer. Hun er inspireret af botanisk illustration for at fange dramatiske naturformer med en surrealistisk twist, når mennesker, dyr, planter og konkylier blander sig i nye organismer. Rynker, linjer og nuancer vender fra en form til en anden, som fanget i en krystalliseret dans.

Emanuela Marchetti

Ph.d., billedkunstner, lektor på Institut for Design, Medier og Uddannelsesvidenskab, en del af forskningsfællesskabet på FNUG. Oprindeligt uddannet arkæolog i Italien og digital designer i Danmark

Læs mere her

Redaktionen afsluttet: 04.06.2024