Undervisningspris

Vi fejrer to glade prismodtagere

Det Samfundsvidenskabelige Fakultet har tildelt årets specialpris for udvikling af innovative undervisningsformer til Patricia Wolf og prisen for inddragelse af praksis og samarbejde til Mads Bruun Ingstrup som anerkendelse for deres særlige bidrag til de studerendes læring.

Af Christian Uhre Di Gregorio, , 07-10-2024

Hvert år deler Det Samfundsfaglige Fakultet en række undervisningspriser ud til de undervisere, der på sin vis har formået at gøre noget særligt i arbejdet med de studerende. I år var det så tid til at overrække to yderligere specialpriser til to undervisere, der hver især har udmærket sig på deres respektive områder.

Den første af de to priser går til Patricia Wolf fra Institut for Bæredygtighed, der modtager specialprisen for sit arbejde med udviklingen af innovative undervisningsformer på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Patricia er en inspiration for sine studerende, og hun har ofte fået anerkendelse for sit engagement og hendes brede vifte af undervisningsformer, der sætter et personligt præg på det arbejde, hun laver. På Syddansk Universitet går vi meget op i at være en afgørende aktør for forandring, derfor spiller innovation en altafgørende rolle i den forskning vi laver.

Prodekan for Uddannelse Jan Guldager Jørgensen sammen med Patricia Wolf

Den anden prismodtager er Mads Bruun Ingstrup fra Institut for Erhverv og Bæredygtighed, der af fakultetet har modtaget specialprisen for inddragelse af praksis og samarbejde.

Mads Ingstrup er udvalgt for sin kompetente viden, innovative tilgang og sit stærke engagement, der gør ham i stand til at skabe værdifulde undervisningsforløb for de studerende. Mads har i sit arbejde også haft stor succes med at inddrage de studerende som medspillere i undervisningen og stimulere dem ved at tænke samarbejde ind i nye, virkelighedslignende arbejdsøvelser.

Patricia og Mads er begge to blevet udpeget af medarbejdere og studerende på fakultetet, der skriver indstillinger til årets prismodtagere, herefter er det fakultetsledelsen og det respektive studienævn, der træffer den endelige beslutning om, hvem årets priser skal gå til.

Prodekan for Uddannelse Jan Guldager Jørgensen sammen med Mads Bruun Ingstrup.

Foruden de to specialpriser, er begge undervisere også blevet tildelt et beløb på 25.000 kroner.

- Priserne blev overrakt af prodekan for Uddannelse Jan Guldager Jørgensen den 17. september.

Specialprisen for udvikling af innovative undervisningsformer

Prisen tildeles underviser, der i særlig grad formår at anvende nye undervisnings- og læringsformer i de forskellige læringsrum.

Specialprisen for inddragelse af praksis og samarbejde

Prisen går hvert år til den underviser, der i særlig grad formår at inddrage praksis og samarbejde i undervisningen på forskellige måder.

Redaktionen afsluttet: 07.10.2024