- Ansøgningerne af myndighedsgodkendelserne til studierne.
- Udarbejdelse af projektdokumenter.
- Rekruttering af Almen praksis og sygehus. Den første kontakt kan blive fulgt op af et informationsmøde eller evt. stormøde.
- Udarbejdelse og indhentning af kontrakt med Almen praksis og sygehus.
- Mulighed for at identificerer egnede forsøgsdeltagere til lægemiddelstudier via centrale registre eller via Almen praksis it-system.
- Annoncere i fagblade for rekruttering af mulige forsøgsdeltagere.
- I samarbejde med Almen praksis og sygehus sikrer vi, at forsøgsdeltagerne der inviteres er egnet ud fra gældende in- og eksklusionskriterier.
- CTU varetager informationsmøde, indhentning af informeret samtykke og screenings forløb samt planlægning med egnede deltagerne.
- ”Randomiserings-møde” og afsluttende møde med Almen praksis og sygehus.
- Opdatering af versionsudgaver af studie materiale.
- Indsamling af data til registrering af endepunkter i studierne. Det gøres gennem månedlige opfølgninger fra forsøgsdeltager, indhentning af journalmateriale og computer search over hospitalsindlæggelser.
- Indberette utilsigtede hændelser (AE, SAE og SUSAR).
- Endepunkts materiale bearbejdes til studiernes endepunkts-komite.
CTU har opbygget stor knowhow, for at sikre optimal administrativ gennemførsel af studierne. I forbindelse med nye studier udvikler og tilpasser vi de metoder der skal benyttes således at studierne udføres med høj faglig kompetence.